BBB lagunei irakasten/ Enseñando RCP

Gorputzari buruz egiten ari garen proeiktuaren barruan, atzo Pixela gelako neska-mutilek Zubia gelakoei  bihotz-biriketako berpizteko (BBB) oinarrizko praktikak erakutsi zizkieten. Horretarako,  Euskara eta Gorputz Heziketako irakaslearekin –Izaskunekin– gelan landu eta prestata dute.

Izan ere, bihotz-geldialdia osasun arazo larria da eta denbora zein lekukoen parte-hartzea erabakigarria izan ohi da horrelako kasuetan, berpizte maniobrak garaiz hastea ezinbestekoa izaten baita gaixoaren biziraupena bermatzeko profesionalen laguntza heldu bitartean.

Datu bat: bihotza gelditzen denean, lehen 8 minutuak izaten dira garrantzitsuenak pertsona horrek izan ditzakeen kalteak gutxitzeko. Gorputzak  oxigenoa behar du neuronak bizirik mantentzeko  eta baita beste organo garrantzitsuenatara heltzeko ere.

Bihotz-biriketako berpizteko praktikak  edozeinek egin ditzake, gutxieneko ezagupenak baldin badauzka. Ildo horretatik, larrialdi kasuetan nola jokatu (lurrean nola kokatu, arnasketak, bihotz-masajeak…) modu ulurterraz eta atseginean adierazi zieten; ondoren, beraiek aritzeko aukera izan zuten.

Horrez gain, butxadura kasuan zer egin behar den ere irakatsi zieten (Heimlich-en maniobra).

Irudi gehiago ikusteko klikatu hemen.

En el marco del proyecto que estamos haciendo sobre el cuerpo humano, ayer los chicos/as de Pixela compartieron una sesión con los/as de Zubia para enseñarles prácticas básicas de reanimación cardiopulmonar  (RCP). Previamente, las han trabajado en clase con Izaskun, la profesora de Euskera y Educación Física.

La parada cardíaca es un problema muy grave y, el tiempo que transcurre y  la participación de personas presentes iniciando a tiempo las maniobras de reanimación,  pueden ser decisivas para garantizar la vida de la persona  afectada  mientras llega la ayuda de profesionales.

Un dato: cuando el corazón se detiene, los primeros 8 minutos son importantísimos para minimizar los daños que sufra esa persona. El cuerpo necesita oxígeno para que las neuronas se mantengan vivas  y para que llegue a otros órganos vitales.

Cualquiera puede realizarlas teniendo unos conocimientos mínimos. Divididos en pequeños grupos, les enseñaron de forma amena y práctica cómo han de actuar en casos de urgencia (cómo colocar en el suelo, abrir vías respiratorias, realizar respiraciones, compresiones torácicas…) y posteriormente, todos/as pudieron practicar estas maniobras.

Además les enseñaron qué hay que hacer en caso de atragantamiento (maniobra de Heimlich).

Podéis ver más imágenes clicando aquí.

Deja una respuesta

Tu email nunca se publicará.